Hókýho Gambit
Věřím, že všichni řešíte situace, kdy se družina ocitne v herně. Ať už jako DM nebo jako hráč, určitě si to všichni chceme užít. Ale mnohdy je tato situace dosti složitá, protože co se dělá v herně, je hlavně hazard. Pro ty, co ještě nemají žádnou jednoduchou a hratelnou hazardní hru vymyšlenou, nabízím níže jednu, na kterou jsem narazil v jedné knize. Tato hra je velmi jednoduchá, velice jednoduše totiž může neochvějný hrdina odejít z herny s brekem bez kalhot.
Hra se jmenuje Hawkeho Gambit, podle barda, který ji vymyslel. Není jisté, odkud pocházel nebo jak ho to napadlo, nikdo však nepochybuje o místě, kde se tak stalo. Na celém Athasu existuje pouze jediné místo, kde je hazardem nasáklá každá stěna a výhra a krach je tu cítit ve vzduchu, a tím místem je Solná vyhlídka.
Pro hru budete potřebovat kostky, z nichž každá má jiný tvar a jiný počet stěn - pokud ještě nevíš, o kterých kostkách mluvím, tak nevím, jak jsi se dostal na tyto stránky. Počet stran, které mají, určují výši sázky.
Každá jedna hra čítá šest hodů.(Slyšel jsem i o kole sedmém, ale nikdy jsem nepotkal nikoho, kdo by ho hrál, kostka pro sedmé kolo je totiž velice vzácná. Pořízení takové kostky je velice nákladná záležitost a hra samotná pak je jen pro opravdu movité)
Při prvním se používá pouze jehlancová kostka. Má čtyři strany, a proto se vsází čtyři keramické kousky, které se vloží do banku.
Při druhém pokusu se hází jak jehlancová kostka, tak kostka krychlová. Ta má šest stran, takže připočteno ke čtyřem stranám první kostky je to deset, sázka při tomto hodu je deset keramických nebo jedna stříbrná mince.
Při třetím hodu se přibere osmistěnná kostka, takže dohromady se hází tři kostky a sázka je zvýšena na osmnáct keramických nebo na jednu stříbrnou a osm keramických.
Při čtvrtém pokusu se přidává desetistěnná kostka a hází se čtyřmi kostkami. Sázka je tady už dvacet osm keramických nebo dvě stříbrné a osm keramických.
Při pátém hodu přibereme dvanáctistěnnou kostku, takže se nyní vrhá pět kostek a sázka se zvyšuje o dvanáct na celkový počet čtyřiceti keramických nebo čtyř stříbrných.
Při šestém posledním hodu vezmeme ještě dvacetistěnnou kostku, takže házíme všech šest najednou a sázka se zvyšuje na šedesát keramických nebo šest stříbrných.
Při každém hodu se sečte skóre a vítěz bere vsazené mince. Když si ten, kdo prohraje, chce vyrovnat ztrátu, musí riskovat celou příští sázku nebo jinak vypadává z kola a čeká, až začne další.
Pokud několika hráčům padne to samé, potom se bank rovnoměrně rozdělí mezi všechny s nejvyšším skóre.
Šestý a poslední hod otevírá Hawkeho Gambit, kde hráči mohou vsadit kromě na výsledek šestého pokusu také na konečný stav celého kola. Sázka celkové skóre může být jakoli vysoká, ale každý, kdo se chce účastnit, musí dohodit do nejvyšší nabídky. Jakmile se uzavřou sázky, hráč se musí hry zúčastnit, ale může opustit hru vždy před uzavřením sázek před každým následujícím hodem.
Ukázka hry
První hod – jedna kostka (4) – sázka 4 keramické
- Hráč I. hází 3
- Hráč II. hází 1
- Hráč III. hází 2
- Hráč IV. hází 3
- Vyhrává Hráč I. a Hráč IV. z banku 16 keramických dostává každý 8 keramických
Druhý hod – dvě kostky (4,6) – sázka 10 keramických
- Hráč I. hází 4
- Hráč II. hází 6
- Hráč III. hází 10
- Hráč IV. hází 9
- Vyhrává Hráč III. a bere celý bank 40 keramických
Třetí hod – tři kostky (4,6,8) – sázka 18 keramických
- Hráč I. hází 11
- Hráč II. hází 8
- Hráč III. hází 8
- Hráč IV. hází 10
- Vyhrává Hráč I. a bere celý bank 72 keramických
Čtvrtý hod – čtyři kostky (4,6,8,10) – sázka 28 keramických
- Hráč I. hází 16
- Hráč II. hází 10
- Hráč III. hází 19
- Hráč IV. hází 20
- Vyhrává Hráč IV. a bere celý bank 112 keramických
Pátý hod – pět kostek (4,6,8,10,12) – sázka 40 keramických
- Hráč I. hází 17
- Hráč II. hází 20
- Hráč III. hází 24
- Hráč IV. hází 19
- Vyhrává Hráč III. a bere celý bank 160 keramických
Šestý hod – šest kostek (4,6,8,10,12,20) – sázka 60 keramických
- Otevření sázek na Hókýho gambit
- Hráč I. sází 20
- Hráč II. sází 160
- Hráč I. přihazuje 140
- Hráč III. nesází
- Hráč IV. sází 300
- Hráč II. odstupuje
- Hráč I. přihazuje 140
- Ukončení sázek na gambit
- Hráč I. hází 50
- Hráč II. hází 29
- Hráč III. hází 30
- Hráč IV. hází 41
- Vyhrává Hráč I. a bere celý bank 240 keramických
- Hókýho gambit vyhrává Hráč IV. a bere sázky na gambit 600 keramických. Protože má nejvýšší součet všech šesti hodů ato 102.
Podtrženo sečteno
- Hráč I. prohrál 140
- Hráč II. prohrál 160
- Hráč III. vyhrál 40
- Hráč IV. vyhrál 260
Takže z toho vyplývá, že Štěstěna je velice vrtkavá věc a kdo v tom neumí chodit, ať to raději nezkouší.